Sider

mandag 22. oktober 2012

Dagens lunsj

God mandagsmorgen!!
Oppe og spretter, jada.....
med kaffekoppen i hånda,
PC pålogget, klar for et lite nytt innlegg på bloggen.
Trivsel....
Har tenkt å få gjort en del ting alikevel i dag, fridagen min i dag, og da har mor masse gjøremål.
Nyter en liten stille stund for meg selv først.
Største jenta har jeg sendt på skolen og minstemann ligger og sover enda.
 
Er litt interessert i matpakker, det har jeg alltid vært.
Synes barna skal ha med seg litt variert mat på skolen, det skal være godt og
det meste bør være sunt, (er ingen fanatiker, langt derifra, ungene her spiser også usunn mat)
Er mye opptatt av frukt og grønnsaker, det synes jeg er viktig.
Mener selv jeg er kjempeheldig som har unger som spiser alt,
de snavler frukt og grønt som bare det,
er ikke alle ungene som vil prøve å smake engang,
men mine skal også prøve, hvis de ikke har smakt før, det er viktig.
 
har også egen grønnsakshage
med brokkoli, gulerøtter, potet, sukkererter, div. kål, 
 drivhus mned akurk og tomater
vi har også masse bær-trær, rips, solbær, blåbær, jordbær, bringebær, epler, plommer, rabarbra,
ungene er også kjempeglad i å være med i skogen å plugge både sopp og bær.
 
Vi har ikke alle disse bær-trærne selv, men vi har tilgang på de hos ungenes farmor og farfar, de bor bare rett over veien for oss, 20 meter unna oss.
 
Her kommer en liten titt på dagens matpakke.
 

Youghurt og hjemmelaget frokostblanding, (oppskriften finner du lengre ned)
havre knekkebrød med spekepølse og epler.
 
Ha en fin mandag alle sammen.
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar