Sider

søndag 19. februar 2012

Tennbrikettskjuler (oppskrift)


Her har jeg strikket 2 tennbrikett-skjulere og
1 potteskjuler.


Potteskjuler i Mariusmønster



1. Tennbrikett-skjuler


2. Tennbrikett-skjuler


Mønster til tennbrikett-skjuler (potteskjuler)

Jeg fant oppskrift hos en annen blogger;
http://www.talonnete.no/blogg/2012/01/tennbrikett-skjuler-med-mariusmonster/

Men jeg brukte annet garn og andre pinner, derfor måtte jeg prøve meg litt frem.
Her kommer oppskriften.

Boksen min er ca. 22 cm høy, og 39 cm i omkrets

Pinne nr. 5
Garn; Dalegarn, Royal Alpakka, dobbel trå

Jeg la opp 54 masker på pinne nr. 5.
Strikket 2,3 runder med vrangbord, 1 r og 1 v.

Arbeidet må måle ca. 25 cm. slik at du få litt over og under boksen, dette blir finere.

(Potteskjuleren er bredere enn tennbrikettene, derfor startet jeg med 72 masker i bunnen, økte til 90 masker, og senere i arbeidet minsket jeg til 54 masker over 2 omganger uten mønster, de det er ulik størrelse rundt)

Hvis du velger annet garn og bare en tråd eller mindre pinner må du egentlig prøve deg litt fram.
Men det er viktig hvis du skal følge mønsteret her at det går opp i 18 masker.

Lykke til!!!

Hilsen Camilla


7 kommentarer:

  1. Så fine de ble! Tror jeg også må prøve meg på en potteskjuler!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det!!!
      Kjempefin oppskrift jeg fikk tak i hos deg!! :)

      Slett
  2. Så tøffe!! Det skal jeg også prøve meg på ! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det!!
      Enkelt og så dekorativt, istedet for disse stygge eskene!! :))

      Slett
  3. Fin blogg. Satt og lette etter oppskrift på tennebrikettskjuler og kom over bloggen din. Har lagt meg til som følger. Du er også velkommen til å besøke min blogg.

    SvarSlett
  4. Tusen takk! Jeg skla også "komme på besøk"!! Klem fra Camilla

    SvarSlett