Sider

søndag 22. januar 2012

Kveldsmat


Nå en hel ovn av horn.
I kveld blir det nystekte horn til kveldsmat.
Må si jeg er storfornøyd med min Miele stekovn,
med varmluft. Det er en helt annen bakeopplevelse
etter at denne kom i hus. (hadde ikke varmluft på min gamle,
selv om den også fungerte bra.
Sparer veldig på tid og strøm når man kan steke i 4 etg.
Herlig.....


Kjempedeilige enkle horn.
7 dl. melk
200 gr. smør
1 dl. sukker
Alt dette varmes opp, (smør smeltes)
Men ikke for varmt, 37 grader

Bland inn
ca. 18 dl. hvetemel
2 pk. tørrgjær for søte deiger

Heves i ca. 30 min.

Kjevle ut, i passe runde
del opp i passe store 3 kanter,
begynn fra en ende og skjær hele veien over.
Rull fra størst til minst.

Heves i ca. 20-30 min.
Pensles med egg

Stekes på 220 grader (210 grader ved varmluft)
Til de blir gyldne.

Kan brukes i all slags gjærbakst, boller (f.eks. med kardemomme), kanelsnurrer etc.
Kjempegode.



Nå blir det kveldsmat her.

Bon Appetit!!

Klem fra Camilla




1 kommentar:

  1. Fikk veldig lyst på horn nå ;)
    Tror jeg får lage en bunsj i morgen!
    Ha en fin uke!

    Klem Karianne

    SvarSlett