Sider

mandag 17. september 2012

Støpte betong rabarbrablad

Heisann alle sammen!

Den siste uken har jeg hatt prosjekt betong!!!
Har støpt rabarbrablad.

Fikk tak i tørrbetong B30 på Byggmakker, samt at jeg brukte
nylon armering inne i bladene. Det også kjøpt på Byggmakker.
Betongen er som en tykk grøt, den skal ikke renne utover,
da blir ikke resultatet så bra!

Det ferdige resultatet!
Kjempefine støpte rabarbrablad!




Her er bladene ferdig støpte!
Jeg oppbevarte og lagde de i fjøset.
La an på en papp-plate, lagde meg en liten forhøyning med sand,
la rabarbladbladet opp-ned oppå sanden.
Hadde på litt vann både dag 1 og dag 2,
slik at sementen ikke skal tørke altfor fort.
Dag 3 prøvde jeg meg med å ta bort bladene og det gikk bra.

Rabarbrabladet er opp-ned og her legges støpen på,
først et lag på ca 1-1,5 cm, deretter nylon armeringsnett,
deretter enda et lag med sement ca 1 cm.
Det ferdige resultatet er ca 2-3 cm. litt variabelt.

Betongen som ble brukt!!



Lykke til hvis du har lyst til å prøve!!!
Moro og dekorativt.
Kan jo brukes både til fuglebad, blomster dekorasjon, fat etc.
bare fantasien som stopper opp!

Jeg brukte det som et fat i helgen, gav bort et i bursdagsgave.
Der jeg samtidig la veldig mye lokale varer oppi.
Ost fra Munkeby kloster, ost fra Gangstad, kjeks fra Huså
fruktdrikke fra Mikkelhaug, peanøttkuler fra Bjørka, honning fra Raset,
Aquavit gele fra Romstad,
lærarmban Nikolina, (selges også på Min drøm, Verdal
solsikke på toppen fra egen produksjon,
samtidig som jeg skrev et dikt på trøndersk, der jeg fortalte om alle sortene!
Det ble en kjempesuksess!!!!


søndag 9. september 2012

Østersund design veske




Hei alle sammen!!
God søndagskveld.

Ville vise frem den fine vesken og innervesken
jeg fikk i bursdagsgave av min svigerinne.
Frøsø handtrykk, navnet på designeren er litt vanskelig å lese,
men det er noe med Ann Vikutrømmen (eller noe slikt)
Stoffet et kjøpt i Østersund og det er min svigermor som har sydd veskene.
Kjempelekkert!!!

Trivelig at dere kikker innom meg.
Blir kjempe glad for innlegg.



 

søndag 2. september 2012

5 års dag med bilbanekake og frukt pinnsvin

Jonas bestilte bilbanekake på 5 års dagen sin!!!
Da måtte han jo få det.
Lagde en vanlig sjokoladekake i stor form som jeg pyntet etter beste evne.
Gutten ble jo i allefall kjempefornøyd.



Frukt pinnsvin!!!!
Dette ble en skikkelit hit`.
 

Er det guttebursdag i sin rette alder, er det selvfølgelig cars....

Ny hylle

Har hengt opp en ny hylle på kjøkkenet i dag.
Veldig fornøyd
 
 
 

Bursdag

Heisann alle sammen!!
Kjempetrivelig at dere tar turen innom bloggen min.
Ekstra trivelig er det å få så fine tilbakemeldinger.

             Den siste uka har det gått i bursdagsfeiring her hos oss. Vi har vært 3 stk i familien med bursdag! Høydepunktet var nok feiring av 5 års dagen til yngsteman. Trivelig å be hjem familie og venner i på masse godt å spise!!
 
 
Fine bursdagsblomster til meg og Harald, fra min mor.
 
Gave fra mine kjære hjemme.
 
 
Gladioler fra noen venner av oss.
 
Den vakre blomsteroppsatsen fra mine kjære.
 




søndag 22. juli 2012

Uterom barn

Lekestuen snekret min samboer for 5 år siden.
 Han hugget skog og vi fikk laget villmarksplanker som er brukt til bordkleing.

Gresstak. Har hentet furu fra skogen rundt hytta til min far,
det er også tyttebærlyng innimellom det høye gresset.

Bord og stoler er fra en lokal snekker her på Verdal.
Benken en en del av kjøkkeninnredningen som vi byttet ut da vi fornyet kjøkkenet her i huset.

Innredningen er en gammel baderomsinredning som mine foreldre hadde for mange år siden, gjenbruk!!!!!


Gardinene er kjøpt som er duk og delt i 2 på en tidligere interiør og hobbybutikk her på Verdal, speilet er fra enten Europris eller Ciro.

Huskestativet er også laget selv at tømmer som er selv-hugget og barket. Satt sammen til et solid lekestativ som ungene leker mye med.

søndag 8. juli 2012

Uterom








Heisann.
Vi hadde en riktig fin sommerdag her i går,
det gav inspirasjon til å ta noen flere bilder av uterommet vårt.
Vi har sitteplasser på nesten alle ender av huset
og noen bord og stoler her og der, alt ettersom det passer seg.
Synes et er fint å ha mange plasser å velge mellom.

Er veldig glad i tilbringe tid ute når været tillater det.

Håper på masse fine slike sommerdager, men
det ser ut som det blir en uke med regn nå.
Heldigvis har man 2 uker i Mallorca å se frem til,
sol og varme, avslapping og kos.
Trivsel.

God sommer alle sammen.



lørdag 23. juni 2012

Rhododendron


Hei alle sammen og god St. Hans.
Da har solen snudd og vi går sakte mot mørkere tider.......
Det er egentlig ikke til å tro, har nesten ikke hatt en eneste sommerdag enda.
Tror shortsen har vært på kroppen til sammen 4 dager.
Da er man heldig at man har 14 dager i varmere strøm til overs.
Det gledes til Mallorca tur senere i sommer.

Jenta her i huset har nå nedtelling, 4 dager igjen til gipsen skal av foten.
Hun var så uheldig, brakk ankelen på begge sider for snart 5 uker siden,
ble operasjon og hele pakka. Nå skal snart gipsen av og det gledes.
Er ikke sikkert hun kommer til å huske på ufo-dissa på skolen noe mere nei.
Fikk foten utenfor, hadde joggesko og det var gummiunderlag og da sa det bare stopp i foten.

Har vært og tatt noen bilder av de mange rhododendron som vi har rundt huset, det er flest av den lilla sorten, da den blomstrer lengst.
Vi har rhododendron både plassert i mye sol og helt i skygge,
ser ut til at den trives uansett.
De vokser og blir store, de pynter opp et tamt hjørne.
Nå er tiden for at de står i full blomst.

I dag skal vi grille og feire litt St. Hans, det er ikke den store feiringen som foregår her, men litt kos må man ha.

Ha en fin dag alle sammen.

fredag 15. juni 2012

Jordbærtårn

Er solt eier at et stort jordbærtårn.

Jordbærplanter med masse blomster,
 håper på deilige friske jordbær utover sommeren..

Her har mannen min snekret et jordbærtårn.
3 etg. med god høyde slik at plantene kan vokse seg nedover.
Klart for påfylling av jord.... 

Her er kassen fylt med sand i bunnen, lecakuler og jord.
Har plantet 40 jordbærplanter som jeg håper bærer masse frukt.
Deilig å bare gå i hagen og snavle masse deilige jordbær.




mandag 11. juni 2012

Jordbær.......


Lykken!! Jordbær i hagen.
Har lyst på jordbæråker, men ikke åker i hagen.
Ønker meg jordbær, som ungene kan gå å plukke fra hver dag,
men vil ikke ha de liggende på bakken!!!!!
Lykken er et jordbærtårn.

Planene er klare, tegningene er klare,,,,,
Mannen i huset er satt på saken, her snekkeres det....

Snart er det bare å kjøpe jordbærplanter.

Lykken........ jordbær.

Resultatet kommer senere......



mandag 21. mai 2012

Vinterhage





Heisann og god mandag.
For en deilig dag det er i dag.
Har vasket og flikket i vinterhagen i dag.
Trivsel å få sitte der på kveldene igjen.

Kjøpte meg rottingmøbler, hjørnesofa i fjor, kjempestilig.
Vinterhagen var ferdig for 4 år siden, en behagelig plass,
der vi også har varme, hvis det skulle være nødvendig.

Da har jeg startet med grillingen, far i huset er snart hjemme og da er det middagstid. Ungene er ute på rulleskøyter......
De er på plass snart de også.
En deilig dag som denne må nytes i det fulle.